Liten Lexus lader langsomt

Lexus UX 300e er bilen for dem som verdsetter japansk byggekvalitet på høyt nivå, og som har såpass god tid at de gjerne kombinerer lading langs veien med lange måltider.

UX 300e, Lexus minste elbil trekker på årene.
Publisert

Når Lexus fra 2024 faser ut alt som lukter av bensin, står enn så lenge kun to elektriske biler igjen i modellprogrammet: Toyota-baserte Bz4X som i påkostet Lexus-utgave heter RZ 450e, og lillebror UX 300e som ved lanseringen som hybrid i 2018 het UX 250h og litt senere ble til 300e med stiv pris og kort rekkevidde. Seneste oppgradering har i det minste økt rekkevidden.

Med UX 300e henvender Lexus seg til bileiere som ikke har det travelt annet enn ved forbikjøringer. 

For selv om motoreffekten på den forhjulsdrevne kompaktbilen begrenses til 204 hk/300 Nm, og det imponerer ikke på noen måte i 2024, er den 1.850 kg tunge bilen ikke på noen måte sinke i trafikken. Men sportslig med sportsprogrammet innkoblet? Ikke særlig.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS