-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Auksjons-sesongen åpnet i Paris

Røverkjøp eller ikke kjøp?
Retromobile er også et startskudd for auksjons-sesongen og dermed barometeret som forteller hvilken vei det såkalte klassisk bil, såkalte markedet, tar. Svar: Står i stampe.
Det er dessverre et faktum at mye av det fascinerende med klassiske biler, er at de kan være ganske dyre. Ofte sensasjonelt dyre. Og dermed også omgitt av en pompøs og forholdsvis ugjennomtrengelig ramme.
Retromobile-dagene endret litt på det.
Alle de toneangivende firmaene som sørger for at en overklasse-selger finner en passende overklasse-kjøper, er til stede på Retromobile-dagene i Paris. Ikke alle finner kjøperne.
Det gikk slag i slag, ofte med de samme folkene på tilskuer/budgiver-plassene.
31. januar startet RM/Sotheby’s showet. La oss gjøre presentasjonen kjedelig og skjematisk – som hele denne aktiviteten egentlig er, dersom du ser bort fra katalog-beskrivelsene som tilhører tidens beste vakker-fiksjon-og-ren dikting-tekster.
De solgte ut fra lokaler ved Louvre og hadde biler til en antatt verdi av € 55 mill. i katalogen. I snitt 760.000 euro.
Ferrariene solgte bra. 18 av 23 fant nye eiere, med en snittpris på 90 prosent av estimatet. De 16 Porscehen hadde det tøffere. Fem ble stående tilbake, mens alle fire Rollsene, snittalder: 82 år, ble solgt.
Av 72 biler telte jeg fjorten som ikke ble solgt. Den «norske» Bugatti Type 40 (estimat 200 – 250.000 €) gikk for skuffende 140.000 euro.
Så var det Bonhams sin tur. Den 1. februar fra nydelige lokaler i reserve-bygget for Grand Palais så lenge det pusses opp (tilbake neste år).
56 biler – forbausende mange gamle, i snitt 60 år - pluss motorsykler pluss automobilia. Bilene hadde en antydet verdi på 22 millioner euro - snitt € 229.000 per bil. 21 av dem var førkrigsbiler. Seks av dem og ni av resten ble stående igjen, uten kjøper.
Men de hadde en original vri i år: en stor samling gamle mikro-biler. Fulda, Heinkel, Isetta, Janus, Goggo x 3 – alle solgte.
Artcurial var på hjemmebane. Hovedkvarter på Champs Elysses og auksjonen fant sted på utstillingen der bilene var en stor del av Retromobile-attraksjonene.
129 biler, inkl. to Lamborghini traktorer (!!) – samlet estimat € 51 mill. Per bil: 399.000.
Dette ble kanskje den mest skuffende auksjonen av de tre, i noe alle visste var et tregt marked. For eksempel ble bare to tredeler av alle Ferrari og Lamborghiniene solgt – mange med store rabatter.
Konklusjon: usikkerhet på toppen. De nyeste hyperbilene var vanskelige å selge, men biler estimert til under 500.000 euro – nesten 90 % av alle, solgte bra. Åpenbart et kjøpers marked for tiden.