Prøvekjørt: BMW M2 

Rampete lillebror

Andre generasjon M2 strutter av muskler og byr på klassisk BMW-kjøreglede i høykonsentrert form: rekkesekser, bakhjulsdrift og manuelt gir.

De skarpe kantene i eksteriørdesignen debatteres heftig i BMW-menigheten, og dermed har nok designerne oppnådd noe av intensjonen. Et utseende alle umiddelbart liker blir fort kjedelig.

Jo da, selvsagt får du M2 med den velkjente åttetrinns M Steptronic automatkassen fra ZF.

Og la det ikke herske noen tvil: Uansett om du putter Sébastien Loeb bak rattet, vil en M2 med manuell være minst 0,2 sekunder tregere fra null til hundre enn automaten (henholdsvis 4,3 og 4,1 sekunder tar sprinten). I alle fall fortalte BMWs instruktør oss dette.

Det er imidlertid så sjelden nå til dags at nye sportsbiler har ren manuell kasse med kløtsj, at det var en sann fryd å få leke med de seks trinnene i nye M2 på Ring Knutstorp.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS