En bayersk drøm
Noen får aldri nok. Det har BMW tatt konsekvensen av, og videreutviklet i5 eDrive40 til M60 xDrive M-Sport pakke, 601 hk og firehjulsdrift. Altså drømmebilen for dem som jakter en klassisk sedan.
M60 er ikke langt unna like rask, om enn ikke like rå som M5.
BMW i5 M60 ser bare snill ut der den strukket til drøyt fem meter ruller
ut i trafikken med klassisk design. Utstyrt med tradisjonell hekkluke som
skjuler inntil 490 liter bagasje, handler i5 om den elektriske varianten av familiefrakteren
BMW har holdt seg med helt siden 1972 og som nå befinner seg i åttende generasjon.
Dette er bilen som i utgangspunktet ikke stikker seg ut på annet vis enn at den
lett oppfattes som vakker og tidløs uten synlig jåleri eller altfor massiv-vulgær
grill som noen av BMWs SUV-er nå sendes ut i verden med.
Kompromisset
Det betyr at selv om de elektriske variantene blir i klart flertall i Norge,
bygges bilen fortsatt på en fossilteknisk plattform som utelukker flatt gulv i
baksetet. Et klart flertall av BMWs kunder rundt i verden foretrekker fortsatt
å tanke bensin eller diesel framfor strøm.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00